Kineske poslovice

Kineske poslovice su, pored naših jedne od najlepših i najpoučnijih na svetu. Kinezi znaju da naprave haos ako im u radnji slomite artikal koji košta 100 dinara, i imaju neke zakone koje lično ne podržavam, ali su nadasve pametna nacija što dokazuju njihove mudrosti. U moru njihovih poslovica izdvojio sam nekoliko, i verujem da će poslužiti mnogima, dati im nadahnuće i pouku, kao što su mene nadahnule i poučile.







Ako veruješ u čuda, čuda će početi da se dešavaju.
Ako voliš svoje dete ne štedi šibu, ako ga mrziš mazi ga.
Ako dugo žive zajedno životinje se zavole, a ljudi zamrze.
Ako želiš da se izlečiš od pijanstva, posmatraj pijanca dok se trezni
Ako je neko umoran da ti da osmeh, daj ti njemu svoj
Ako ne nalazimo mir u sebi, uzalud ga tražimo drugde
Ako ne pomažeš roditelje dok su živi, šta ti vredi što im prinosiš žrtve onda kad ih više nema
Ako ste strpljivi u momentu ljutnje, izbeći ćete sto dana tuge
Ako sumnjaš u čoveka - s njim ne posluj, ako posluješ sa čovekom - u njega ne sumnjaj
Ako tri dana ne čitaš knjige, tvoje reči gube lepotu
Ako čovek ne menja svoje misli ili je vrlo mudar ili je budala
Ako čoveku daš ribu, nahranićeš ga za jedan dan; ako ga naučiš da peca, nahranićeš ga za ceo život
Bio sam ljut što nemam cipele, a onda sam sreo čoveka koji nema noge
Biti nepoznat ili neshvaćen i ne žalostiti se zbog toga - u tome je vrlina istinski dobrog čoveka koji voli druge ljude
Blato može dragulj uprljati, ali ga ne može pretvoriti u blato
Bolje je sačuvati život čoveka, nego sagraditi hram od sedamdeset spratova
Budi krotak i skroman ako želiš da te uzvise; hvali tuđe vrline ako želiš steći prijatelje
Vino ne opija čoveka, nego se čovek opije sam
Vlada treba da bude blaga, a zakon strog
Voda održava brod na površini, ali ga ona može i prevrnuti
Glup čovek umire glupom smrću
Da shvatiš ljubav roditelja, treba da sam imaš decu
Doručak pojedi sam, ručak podeli sa prijateljem, a večeru daj neprijatelju
Ženi ne veruj ni danas, ni juče, ni sutra
Ženu treba saslušati, ali joj ne treba verovati
Zatvor je zatvoren i danju i noću, pa ipak je stalno pun; hramovi su otvoreni, a u njima nema ni žive duše
Zatvori oči u lošem društvu, pa će ti nos otkinuti
I ako hiljadu ljudi veruje u glupu stvar, ona i dalje ostaje glupa
Kad deca odluče da hrane svoje roditelje, njih već nema među živima
Kad nam se sreća smeši - sretnemo prijatelje, kad nam okrene leđa - sretnemo lepu ženu
Kad prstom pokažete na mesec, budala gleda u prst
Kad si sam, misli o svojim nedostacima; kad si u društvu, zaboravi na tuđe
Kad ti žena govori, smej se i ne slušaj je
Ko ima mnogo novca a nema dece, nije bogat; ko ima mnogo dece a nema novca, nije siromah
Ko me iza leđa kudi, taj me se boji; ko me u oči hvali, taj me prezire
Kod žene tražimo vrline, a kod ljubavnice lepotu
Lovci na jelene ne troše strele na zečeve
Nemoj se brinuti što te ljudi ne poznaju, već što ti njih ne poznaješ
Onaj koji pita je budala pet minuta, a onaj koji ne pita ostaje budala celog života
Osmeh će vam podariti još deset godina života
Pametan lekar nikad sam sebe ne leči
Planinu će pomeriti samo onaj koji je u početku pomicao kamenčiće
Poznavati druge samo je znanje, poznavati sebe - to je mudrost
Ponekad život može biti gorak kao suza aždaje. Ali da li su suze aždaje gorke ili slatke zavisi od toga kako ih čovek prihvata
Prvu polovinu noći misli na tuđe mane, drugu polovinu misli na svoje
Pre nego što kreneš da se osvetiš, iskopaj dva groba
Svoj duh obogatiti i svoje srce olakšati, svoj jezik odmoriti i svoje ruke umoriti, polako jesti i brzo spavati - u tome je sva mudrost




Коментари

Популарни постови